Wykorzystanie estymatorów maximum score do modelowania zjawiska odchodzenia do konkurencji klientów telefonii komórkowej. W referacie omówimy problem odchodzenia do konkurencji klientów telefonii komórkowej, czyli problem tak zwanego "churnu". To zjawisko ma duże znaczenie praktyczne z uwagi generowanie spadku przychodów operatorów. Badanie będzie dotyczyć klientów na kartę, czyli rynku "prepaid". Klienci typu prepaid nie podpisują kontraktu, zatem nie są dostępne dla nich dane osobowe. Jedyne dostępne informacje, to informacje na temat użycia oraz planu taryfowego. Na podstawie takich danych należy utworzyć prognozę, którzy klienci są skłonni odejść do konkurencji w najbliższym czasie. Tak skonstruowany model jest następnie wykorzystywany do wyboru grup docelowych kampanii marktingowych. Do utworzenia takiego modelu wykorzystamy estymatory maximum score z uwagi na fakt, iż ich konstrukcja odpowiada pewnej naturalnej mierze skuteczności takich kampanii marketingowych. Precyzję modeli opartych o maximum score porównamy do precyzji innych podejsc, m. in. takich jak drzewa klasyfikacyjne, które były wykorzystywane w innych badaniach poświęconych modelowaniu "churnu". Zanalizujemy również problem stabilności w czasie modeli. W badaniu wykorzystamy dane pochodzące od jednego z operatorów telefonii komórkowej w Polsce. W porównaniu z poprzednimi badaniami na temat "churnu" na rynku telefonii komórkowej, nasze badanie (1) wykorzystuje o wiele większy zbiór danych - ponad tysiąc zmiennych i kilkadziesiąt tysięcy obserwacji, (2) dotyczy segmentu klientów na kartę, podczas, gdy poprzednie badania koncentrowały się na klientach na abonament. Modelowanie zachowania klientów na kartę jest o wiele trudniejsze niż klientów z abonamentem z uwagi na ograniczone dane oraz brak jednoznacznej definicji "churnu". W przypadku klientów na abonament, "churn" polega na pisemnym rozwiązaniu umowy. W przypadku klientów na kartę nie jest podpisywana umowa. W referacie pokażemy, w jaki sposób skonstruować analogiczną definicję dla klientów na kartę.